EDUCACIÓ PLÀSTICA I VISUAL
I.E.S Baltasar Porcel - Andratx
1- GEOMETRIA (Temes 5 i 6)
1.1 Làmines de traçats geomètrics bàsics:
1a. Dibuixa a mitja làmina, fent una retícula, paral·leles verticals i paral·leles horitzontals a 1 cm de separació entre si. Dibuixa a l’altra meitat de la làmina paral·leles obliqües a 45° i 1 cm de separació entre sí i les perpendiculars e aquestes a 1 cm, també, de separació.
2a. Dibuixa 10 tipus de línia diferents; la mediatriu d’un segment de 5cm de costat (amb compàs) i la bisectriu d’un angle de 45° (amb compàs).
1.2 Làmines de polígons regulars, coneixent-ne el costat: triangle equilàter (costat = 8 cm), quadrat (c = 6 cm), hexàgon (c = 5 cm) i octàgon (c = 4 cm).
1.3 Làmina de polígons estrellats: dibuixa dues circumferències de radi 5 cm i un polígon de 8 puntes a cada una, pinta-les com vulguis.
2- TEXTURES (Tema 2)
2.1 Làmines amb composicions lliures:
1a. Tria una de les circumferències donades (radi = 9 cm) i realitza diferents textures visuals en blanc i negre (tinta xina) a cada espai .
2a. Fes el mateix amb color (temperes, ceres, llapis color, retoladors...)
_html_m660e320c.png)
3- ESPAI I VOLUM (Tema 4)
3.1 Làmina de clarobscur: tria un parell d’objectes (botelles, tassons, gerros, fruites, etc.) i fes una composició real, dibuixa-la, prestant especial atenció a les llums i a les i ombres.
3.2 Làmina de dibuix de paisatge: partint d’un paisatge real que tu triïs, intenta reproduir-lo amb la major fidelitat i presta especial atenció a les llums i a les ombres.
3.3 Làmina de S. Dièdric: realitza el desenvolupament del mòdul” ele de costats iguals” i del mòdul “ele de costats desiguals” en dues cartolines de colors diferents, segons indica la figura adjunta.
Imagina ara una composició amb els dos mòduls i representa-la amb les seves tres vistes: planta, alçat i perfil. Primer fes-ho amb paper quadriculat i amb colors i després en una làmina.
_html_6ddbc82.png)
4- COLOR (Tema 3)
3.1. Làmina cercle cromàtic: dibuixa una circumferència de 10 cm de radi, dividint-la en 6 parts iguals i situa utilitzant temperes el colors primaris (cian, magenta i groc) i a partir d’aquests els secundaris.
3.2 Làmina de To (anar d’un color a un altre), Valor (posar el color en el centre i anar afegint blanc a la dreta i negre a la esquerra) i Saturació (anar d’un color molt saturat al mateix color poc saturat): dibuixa 3 rectangles iguals de 14x4 cm dividint-los en 7 parts cada un com s’indica.
_html_36848657.png)
3.3 Làmina a color tema lliure (paisatge, marina, natura morta, etc)
A partir d’una imatge fotogràfica real i en color fes un dibuix a color amb la màxima fidelitat possible.
Consultes: llibre de text de 1r d’Educació visual i plàstica.
Lliurament: s’entregaran totes les làmines ordenades i en una carpeta el dia de l’examen, 2 de setembre a les 12.30 h .
Valoració: la realització correcta d’aquestes activitats, emprant les mines i el material adients per a cada tipus de dibuix i que inclou també la netedat i bona presentació de cada làmina, pot suposar fins un 40% de la nota total.
Material per a l’examen: llapis (mines: H i HB com a mínim), goma, regla, escaire i cartabó, compàs i llapis de color.